Tendinte coafura si machiaj nunta 2020

Nunta 2020: cele mai noi tendinte pentru coafura si machiaj

Daca ai inceput pregatirile pentru nunta, cu siguranta ca ai acumulat deja o lista plina de activitati planificate si de termene care trebuie respectate si care iti aduc un stres permanent: de la stabilirea datei pentru ceremonia religioasa si pana la alegerea formatiei care va canta la petrecerea de nunta (nu-ti face griji – noi, cei de la American Ballroom suntem aici pentru a te ajuta cu toate acestea)! Pentru ca dorim sa iti inlaturam motivele de stres, rand dupa rand, astazi mai taiem inca unul de pe lista: alegerea coafurii pentru nunta 2020 si a principalelor elemente de machiaj. De fapt, acestea sunt chiar „inadatoririle” care fac placere oricarei mirese si reprezinta unul dintre punctele distractive ale planificarii evenimentului. Iar totul este mai usor acum, dupa ce principalul spectacol de moda pentru mirese din aceasta toamna, New York Bridal Fashion Week, a stabilit cele mai noi tendinte in materie pentru nunta 2020. De la cele mai deosebite modele de rochii de mireasa, pana la coafura si machiaj, totul a intrat in atentia specialistilor, dar si a publicului. Buclele impodobite cu buchete luxuriante de flori au au fost prezente in tinutele arborate de foarte multe dintre modelele care au defilat pe podium. De asemenea, au fost multe toalete la care s-au asortat diademe incrustate cu bijuterii stralucitoare. In ceea ce priveste machiajul, nuantele de purpuriu au constituit o abordare cu totul diferita fata de traditionalele rujuri roz sau nude, pe care le vedem de obicei purtate de mirese. Sunteti gata sa vedeti propunerile noastre selectate in urma prezentarilor din cadrul sapatamanii modei pentru mirese? Poate ca una dintre acestea te va inspira si va ajunge sa faca parte din tinuta pentru propria ta nunta in 2020!

Nunta 2020: buchete de flori prinse in coafura

In mod traditional, mireasa merge catre altar purtand in mana clasicul buchet de flori. Pentru nunta 2020, designerii pastreaza buchetul, care nu va iesi niciodata din moda, insa propun o adaugire indrazneata: un al doilea manunchi de flori, prins intre buclele miresei. Acest accesoriu incantator este recomandat atat pentru nuntile organizate vara, cand se pot folosi flori proaspete de gradina, cat si pentru cele organizate in anotimpurile mai reci, cand poti prinde in coafura un buchet intreg de orhidee, spre exemplu, care se gasesc in orice perioada a anului. Chiar daca unele dintre aceste aranjamente florale pot parea putin prea indraznete pentru o ceremonie cuminte, traditionala, nu trebuie sa iti fie teama ca vei soca – la urma urmei, toata lumea va fi cucerita de aspectul romantic al florilor.

Nunta 2020: diadema de mireasa cu pietre stralucitoare sau perle

„Shine bright like a diamond” – straluceste intens ca un diamant, canta Rihanna. Iar creatorii de moda au luat ad litteram acest indemn si s-au gandit ca, pentru nunta 2020, o diadema scanteietoare, incrustata cu pietre pretioase si perle, s-ar potrivi perfect cu zambetul stralucitor al fericitei mirese. Romantice si deopotriva indraznete, aceste superbe accesorii pentru par pot fi purtate ca atare sau in combinatie cu un voal vaporos, mai scurt sau mai lung, in ton cu rochia de mireasa. Indiferent de modelul ales, cu siguranta ca te vei simti precum o printesa pe tot parcursul evenimentului.

Nunta 2020: coafura cu impletituri sofisticate

Dupa cum spuneam mai sus, fiecare mireasa trebuie sa se simta precum o printesa in ziua marelui eveniment. Iar fiecare printesa are nevoie de o coroana. Daca ai un par frumos si nu vrei distragi atentia de la acesta purtand o diadema, creatorii de moda propun pentru nunta 2020 impletitura de tip coroana. Coafurile cu impletituri indraznete si sofisticate vor fi din ce in ce mai populare pentru sezonul viitor de nunti. In spectacolul de moda din aceasta toamna de la New York, modelele au defilat pe podium cu impletituri care le-au incununat, la propriu: „coroane” pe varful capului, din costite impletite cu maiestrie, care le-au dat un aer deopotriva romantic si impunator.

Nunta 2020: coafura cu panglici si funde

Se spune despre casatorie ca este menita sa lege doua destine. Ce poate fi mai potrivit pentru aceasta „legatura” metaforica, practic vorbind, daca nu o panglica si un nod cu funda? Lasand gluma la o parte, sezonul de nunta 2020 ne propune, ca noutate, coafura simpla, scolareasca am spune: parul strans la spate si legat cu o panglica simpla, din matase sau catifea. Un element mai extravagant pentru acest model de aranjament „cuminte” il poate constitui o funda prinsa in par. Aceasta poate fi purtata la o dimensiune mai mare, pentru a deveni punctul de interes al coafurii. Materialul din care se realizeaza accesoriul poate fi unul clasic, respectiv o tesatura (voal, matase, catifea, dantela) sau unul mai putin obisnuit, cum ar fi un aranjament in forma de funda, realizat din perle albe.

Nunta 2020: buze in culori indraznete

Specialistii in machiaj au decis ca, pentru nunta 2020, sarutul din fata altarului sa lase „urme” vizibile! Da, rujurile in culori pale, in nuante de roz sau nude vor ramane intotdeauna o alegere clasica si sigura pentru o mireasa, insa anul viitor acestea vor putea sa isi „condimenteze” zambetul: traiasca buzele machiate in nuante de purpuriu! Chiar daca unii vor considera ca purpuriul este o alegere neobisnuita pentru o mireasa, nimeni nu va nega ca efectul acestei culori poate fi deosebit de magulitor. Iar daca protagonista evenimentului nu are curajul de a purta aceste nuante aprinse si isi doreste doar sa isi puna putin in evidenta buzele, poate opta pentru un balsam de hidratare in nuanta fructelor de padure.

Nunta 2020: machiaj de discoteca sau pleoape roz

Designerii au decis ca, pentru machiajul de nunta 2020, te-ai putea inspira un pic din celebrul „Saturday Night Fever” – pe scurt, disco va reveni din nou la moda! O mireasa mai excentrica, protagonista unei nunti mai putin conventionale, va avea curajul de a iesi in evidenta cu ajutorul unui eyeliner argintiu sau folosind farduri in culori psihedelice si glitter! Daca nu esti destul de curajoasa pentru machiajul disco, specialistii iti recomanda atunci sa recurgi la tonuri de roz pentru fardul de pleoape. Nuantele rozalii, diafane si subtile, adauga o caldura romantica ochilor si tenului miresei. Acest tip fard se poate folosi atat in varianta mata, cat si in cea stralucitoare – indiferent de alegere, vei obtine un machiaj cu aspect deosebit, care va scoate in evidenta frumusetea ta naturala.

Rezolva cele mai comune greseli pe care le poti face atunci cand scrii si trimiti invitatia de nunta

Daca ai inceput deja sa faci planificarea pentru viitoarea ta nunta, ai ajuns, cu siguranta, si la capitolul invitatiilor pe care le vei trimite acelora pe care ii vrei aproape de tine in ziua cea mare. Nu uita ca un invitat bine informat este si un invitat fericit!,

Atunci cand vine vorba despre crearea și trimiterea invitatiei tale de nunta, lucrurile nu se rezuma la a lipi un plic si a-l expedia prin posta sau curier. Am rugat expertii in organizare de nunti de la American Ballroom sa analizeze cele mai frecvente greseli de eticheta care pot sa apara referitor la invitatia de nunta si sa ne impartaseasca sfaturile lor, astfel incat invitatiile de nunta pe care le vei trimite oaspetilor tai sa fie perfecte.

Invitatia de nunta contine o ora gresita pentru ceremonie

Ai mare grija referitor la ora de incepere a ceremoniei pe care o vei trece pe invitatiile ce le vei trimite prietenilor si rudelor. Vrei sa ai siguranta ca nimeni dintre invitati nu o sa intarzie la ceremonie si te-ar tenta sa te “joci” un pic cu ora de incepere pe care o treci pe invitatia de nunta? Sfatul specialistilor: mai bine nu! Toata lumea stie ca trebuie sa se prezinte la timp pentru o ceremonie de nunta. Daca intentionezi sa planifici ceremonia la ora 15:00, spre exemplu, asteapta-te ca oaspetii sa soseasca intre 14:30 si 14:45 si sa isi ocupe locurile cel tarziu la 15:15. Daca, spre exemplu, vrei scrie in invitatia de nunta ca  ceremonia va începe la ora 14:45, invitatii vor ajunge mai aproape de ora 14:00 si vor astepta aproape o ora pentru a participa la ceremonie.

Invitatia de nunta nu contine toate informatiile necesare

Un invitat bine informat este un invitat fericit, asa ca este foarte bine sa te asiguri ca ai trecut pe invitatia de nunta toate informatiile de care au nevoie oaspetii tai. Noteaza corect data, locul, ora la care are loc ceremonia din biserica si cea de la primarie, dar si adresa salonului unde se organizeaza receptia de nunta. Dacă evenimentul va avea loc intr-o locatie alaturata ceremoniei religioase, vei anunta invitatii ca nu trebuie sa plece nicaieri in alta parte.

Daca petrecerea de nunta se organizeaza intr-un ballroom, vei specifica pe invitatia de nunta unde este situat aceasta sau, mai formal, vei include in invitatia de nunta un card de receptie cu ora, locul exact al petrecerii si instructiunile de localizare pentru salonul de nunta. Pe cardul respectiv mai poti include informatii despre localul respectiv si un link catre site-ul acestuia. Nu uita sa specifici in invitatia de nunta daca invitatii au nevoie de o tinuta speciala pentru evenimentul la care vor participa.

Invitatia de nunta a fost trimisa prea tarziu

Cand anume e mai bine sa trimiti invitatiile de nunta? Daca le trimiti prea devreme, invitatii pot sa le rataceasca sau sa uite de ele. Daca le trimiti prea tarziu, nu mai au timp sa faca pregatirile necesare sau pot avea ziua ocupata cu alt eveniment. Solutia ne-o dau specialistii American Ballroom: dupa ce ai fixat data nuntii, numara inapoi intre opt si zece saptamani iar, in acest interval, poti trimite oaspetilor invitatiile de nunta.

Invitatii vor avea suficient timp pentru a se decide daca vor lua parte la ceremonie, pentru a iti confirma participarea si a-si face toate pregatirile pentru eveniment. Ai organizat nunta intr-o alta localitate iar majoritatea invitatilor vor trebui sa se deplaseze pana acolo? Ia-ti atunci o rezerva de 12 saptamani pentru ca oaspetii tai sa poata face toate rezervarile pentru calatorie.

Invitatia de nunta nu cuprinde instructiuni de confirmare

Solutia pentru a preintampina aceasta greseala e simpla: nu uita ca, pe invitatia de nunta, sa treci si data pana la care invitatii pot confirma participarea la eveniment. Ziua pana la care acestia iti pot scrie sau telefona ar trebui fixata pentru o data stabilita cu cel putin trei saptamani inainte de nunta, astfel incat sa le poti oferi organizatorului si celor de la ballroom un numar cat mai exact de invitati.

Bineinteles, pe invitatie ar trebui precizat si modul in care doresti sa ti se confirme participarea: specifica clar o adresa de e-mail sau un numar de telefon sau, daca vrei sa ti se confirme in scris, include alaturi de invitatia de nunta si un plic pre-adresat. In acest caz, asigura-te ca pe plic este trecuta adresa ta exacta si ca acesta are lipit si timbrul necesar pentru ca scrisoarea sa ajunga la tine. Nu ii pune pe invitati in situatia de a-si cumpara singuri timbrul: cel mai probabil, vor lasa aceasta pe ultimul moment si risti ca raspunsul sa nu soseasca la timp sau, si mai rau, sa nu vina deloc!

Invitatia de nunta nu a ajuns la cel caruia ii este adresata

Nume de familie precum Ionescu sau Popescu sunt extrem de comune. Ce se intampla daca invitatia este adresata „familiei Ionescu”, iar pe lista ta de oaspeti sunt trei familii cu acest nume? Pentru a evita astfel de situatii, cel mai bine este ca, pe plic, sa treci o formulare exacta, “familiei Petre Ionescu”. Dar daca familia respectiva este formata din cinci membri, iar tu nu doresti sa ii inviti pe toti? Solutia ar fi o adresare de genul “domnul si doamna Petre Ionescu” sau, dupa caz,  “domnul si doamna Petre Ionescu, impreuna cu copiii Maria, Ana si Vlad”, care este extrem de clara si nu lasa loc la interpretari.

 

Daca, in schimb, trimiti invitatia catre o persoana necasatorita, dar care crezi ca ar putea veni cu prietenul/prietena, specifica acest lucru pe plic. Cuplurilor care nu locuiesc impreuna le vei trimite totdeauna doua invitatii separate, cu numele fiecaruia pe plic.

 

Nunta 2020: cele mai noi tendinte pentru petrecerea perfecta!

Mai sunt doar trei luni pana la debutul sezonului de nunta 2020, iar specialistii se grabesc sa va informeze cum vor evolua tendintele in domeniu. Desi toata lumea stie ca „gusturile nu se discuta”, nu strica sa arunci o privire peste ultimele noutati in domeniu, mai ales daca esti o persoana curajoasa, care isi doreste sa se desprinda de vechile traditii si sa iasa din tipare.

Pentru ca ne-am gandit ca ti-ar placea sa te ajutam sa iti organizezi petrecerea perfecta de nunta 2020, am sintetizat pentru tine cele mai interesante si mai usor de pus in practica idei!

Nunta 2020 – eco, relaxata si fara formalitati

Pentru ca protestele impotirva schimbarilor climatice si in favoarea salvarii planetei devin din ce in ce mai vocale, poate ca ar trebui sa ne aliniem si noi la acest curent si sa simplificam cat mai mult petrecerea de nunta 2020! Anul viitor se „poarta” nuntile fara formalitati, mai relaxate, cu mai putini invitati si cu o abordare mai moderna. La moda este si nunta eco, in care meniurile, indiferent daca este vorba despre unele simple sau extrem de sofisticate, sunt preparate folosind ingrediente locale, organice, cat mai naturale. Pentru a spune „stop risipei”, poti sa optezi pentru o prezentare de tip bufet suedez, care sa ofere, pe langa clasicele feluri de mancare, o abundenta de aperitive diverse, mezeluri, legume si salate cu specific local.

Daca esti o persoana indeajuns de curajoasa, vei inlocui chiar si bufetul suedez si vei organiza o nunta cu meniu de tip „street food” – cu una sau mai multe bucatarii mobile, care sa ofere diferite tipuri de mancare specifica acestui tip de eveniment. Daca ti-e teama ca invitatii tai se vor simti stanjeniti sa stea la coada pentru a-si umple farfuriile (confectionate din materiale reciclabile, ca doar avem o nunta eco!), poate ca se vor amuza sa savureze macar o specialitate din cafea preparata pe loc de un barista talentat!

In ceea ce priveste prajiturile, specialistii decreteaza pentru nunta 2020: „cu cat mai multe, cu atat mai bine!”. Nu doar un candy bar cat mai bogat si bine asortat, ci chiar mai multe torturi festive: unora le place frisca, altora ciocolata sau fructele – de ce sa nu facem pe placul fiecaruia!

Si pentru ca tot vorbeam despre curentul eco, acesta se va face simtit si in materie de decoratiuni: fara flori taiate, doar cu flori in ghivece.  Sau, in loc de clasicul buchet de mireasa realizat din flori naturale, vei putea opta pentru o singura floare, supradimensionata, confectionata dintr-o tesatura pretioasa sau pentru un aranjament din flori criogenate.

Ori, mai bine, vei apela la un decor spectaculos de tipul „panou floral” sau „perete verde”, realizat folosind plante „vii”. Sau, in locul florilor, poti folosi baloanele – in 2020 acestea nu mai sunt asociate decorurilor specifice evenimentelor pentru copii, ci devin parte integranta din decorul de nunta: arcade, ghirlande si aranjamente pentru masa realizate din baloane mai mici sau mai mari, in culori asortate cu restul decoratiunilor. O alta idee „eco” bine venita in acest sens ar fi ca, in loc de marturii, sa oferi invitatilor mici plante suculente, din familia cactusilor, in ghivece inscriptionate cu numele voastre! De asemenea, invitatiile la nunta 2020 si opisurile de masa ar putea fi realizate din materiale reciclate.

Nunta 2020 – in tinute moderne si simple, dar cu divertisment la maxim!

Pentru nunta anului viitor, designerii propun rochiile de mireasa simple, cu accente moderniste: cu buzunare, din tesaturi cat mai naturale (canepa, bumbac, matase sau dantela de calitate), fara multe accesorii stralucitoare, cu o croiala cuminte, care urmeaza linia corpului. Voalul de mireasa va fi lung si vaporos, iar fixarea sa se va face folosind o diadema pretioasa, dar simpla. De asemenea, rochiile domnisoarelor de onoare vor fi extrem de neconventionale – in 2020 nu vom mai avea rochia de tip „uniforma”, aceeasi pentru toate domnisoarele de onoare, ci rochite cu croieli si culori diferite, dar care pastreaza un stil unitar. In ceea ce priveste mirele, tinuta sa poate fi simplificata: in locul costumului clasic, cu trei piese, acesta ar putea alege o tinuta mai degajata, compusa din pantalon, o camasa simpla si o vesta din matase.

In materie de divertisment, incepem cu muzica: pregateste-le o surpriza participantilor la nunta 2020 si, atunci cand le trimiti invitatiile, roaga-i ca, odata cu confirmarea, sa iti trimita si unul sau doua titluri de melodii pe care le indragesc. Astfel, ii vei putea surprinde cu un playlist pregatit din timp, in care fiecare isi va regasi muzica preferata.

In materie de fotografie si filmari, specialistii propun ca pentru nunta 2020 sa folosesti din plin tehnologia: filmari cu drona, scenarii romantice pentru imaginile surprinse la biserica si la petrecere, cabine foto digitale de tipul ecran interactiv si proiectii spectaculoase de tip „video mapping” cu ajutorul carora vei crea atmosfera dorita, in functie de tematica aleasa pentru nunta!

Indiferent insa de ultimele noutati la moda, tine minte ca, totusi, nunta va trebui sa reflecte gusturile si stilul tau personal. Specialistii American Ballroom iti stau oricand la dispozitie cu sfaturi pentru a te ajuta sa iei cea mai buna decizie!

Meniul de nunta: alegi prezentarea clasica sau bufet suedez?

Ai inceput sa organizezi nunta visurilor tale si ai reusit deja sa depasesti primele obstacole: gasirea nasilor, a datei cununiei civile si a celei religioase, ai optat pentru biserica in care se va desfasura ceremonia religioasa si pentru salonul de nunta in care va avea loc petrecerea. Acum ai de facut o alta alegere: cea referitoare la meniul de nunta.  Evident ca vrei ca acesta sa poarte amprenta stilului tau, dar va fi oare si pe placul invitatilor?

In general, pentru a depasi acest obstacol trebuie sa pornesti de la trei aspecte: sezonul in care vei face nunta, bugetul de care dispui si stilul pe care il vei aborda pentru organizarea petrecerii. Astfel, vei adapta meniul de nunta in functie de anotimpul in care va avea loc petrecerea: un meniu de nunta bogat in grasimi nu este recomandat vara, iar salata de fructe nu e potrivita in ianuarie. Nici capitolul buget nu e de neglijat: trebuie sa tii cont de numarul invitatilor si de cat de mult iti permiti sa platesti pentru un meniu exotic, sa spunem, sau pentru preparate „haute cuisine”. Aspectul suprem il va constitui insa, stilul pe care vrei sa il abordezi si tematica evenimentului: la o nunta la care se respecta traditiile vei alege un meniu romanesc traditional, in timp ce pentru o nunta cu tematica frantuzeasca, spre exemplu, poti putea opta pentru mancaruri rafinate din gastronomia mediteraneeana.

Meniu de nunta: varianta clasica

Daca iti doresti o petrecere de nunta asa cum scrie la carte si nu vrei sa iti sochezi invitatii, vei recurge la modalitatea clasica de organizare: invitatii stau asezati la mese iar pesonalul localului le serveste, pe rand, meniul alcatuit fie in modul traditional, fie inspirat din bucataria contemporana sau din gastronomia internationala.

Impreuna cu specialistii salonului de nunta sau cu maestrii bucatari ai restaurantului, vei alcatui meniul in functie de preferintele tale sau experimentand in functie de propunerile pe care acestia ti le sugereaza, cu grija pentru a pastra bugetul in limitele pe care ti le-ai propus.

In concluzie, meniul clasic este unul fara riscuri, unanim acceptat, invitatii fiind obisnuiti sa fie serviti la masa si sa se bucure, pe parcursul petrecerii, de felurile de mancare aduse, rand dupa rand rand, de personalul amabil. In cazul in care cineva dintre  nuntasi nu agreeaza unul dintre felurile de mancare sau este alergic la unul dintre preparate, ar fi bine sa va informeze pentru a putea schimba, pe cat posibil, preparatul respectiv.

Meniu de nunta: de ce ai alege varianta cu bufet suedez?

Daca esti un pic mai noncornformista, iar invitatii tai la nunta nu au prejudecati, ai putea sa te gandesti sa ii surprinzi – renuntand la clasica insiruire de feluri de mancare si optand pentru un meniu de nunta de tip bufet suedez. Principalul avantaj pentru acest gen de prezentare il constituie faptul ca le poti oferi invitatilor o gama foarte larga de preparate, din care acestia isi pot alege ceea ce le place mai mult, in functie de propriile gusturi. Ii vei multumi in acest fel si pe cei carora le plac mesele imbelsugate, dar si pe cei care prefera gustari mai frugale dar isi doresc preparate mai elaborate.

Astfel, in cadrul bufetului suedez poti oferi atat nenumarate platouri cu gustari calde si reci, aperitive tartinabile, salate, legume cat si feluri clasice de mancare (sarmale, preparate din peste sau diferite tipuri de fripura), cu sau fara garniturile aferente, care se pastreaza calde in recipiente speciale. Asta ca sa nu mai vorbim despre platorile cu dulciuri, fructe sau candy bar – aceasta optiune fiind deja extrem de populara printre cei care isi organizeaza nunta. De asemenea, si bauturile pot fi servite intr-un cadru de tip open bar, in care fiecare invitat vine direct la personalul de la bar si cere bautura pe care si-o doreste sau se serveste singur, de pe mesele pe care este etalata oferta cu sticlele de bauturi. In aceste conditii, fiecare va gasi cu siguranta mai multe feluri preferate de mancare, indiferent de preferintele sale culinare sau de restrictiile alimentare pe care trebuie sa le respecte. In plus, le poti propune invitatilor atat preparate clasice, cat si ceva mai nou, mai diversificat si sofisticat, fara sa iti fie teama ca nu va fi pe placul majoritatii.

Un alt avantaj pe care il poate oferi bufetul suedez consta in costurile mai reduse: nu este vorba atat despre cele legate de cantitatea de mancare, cat despre faptul ca vei avea nevoie de un numar mult mai redus de ospatari care sa se ocupe cu servirea invitatilor. Unul sau doi ospatari pentru fiecare zona de mancare ar trebui sa fie de ajuns!

Iar atmosfera de la nunta va deveni mult mai putin formala, invitatii tai socializand nu doar in pauzele pentru dans ci si in jurul platourilor cu preparate. Mai mult chiar, nu vor mai fi constransi sa amane dansul pentru perioadele de pauza dintre servirea a doua feluri de mancare, ci pot merge oricand pe ring, fara grija ca mancarea se va raci in farfurii!

Singurul lucru pe care va trebui sa il ceri organizatorilor este ca mesele si recipientele cu mancare sa fie organizate intr-un spatiu destul de larg, pentru ca invitatii sa nu se inghesuie atunci cand isi umplu farfuriile, iar platourile sa fie schimbate periodic, astfel incat sa fie tot timpul incarcate si sa ofere suficienta mancare pentru toata lumea.

Meniul de nunta de tip bufet suedez este optiunea noastra pentru o petrecere relaxata, mai putin formala, organizata intre prieteni. Fiecare va manca exact cat vrea si are nevoie, fara sa tina seama de un program fix impus de servirea organizata a felurilor de mancare.

Indiferent ce stil de servire sau de mancare vei alege, recomandarea noastra este sa nu neglijezi etapa in care vei degusta meniul de nunta si vei experimenta modul de prezentare a preparatelor si pe cel de servire. Este bine ca degustarea sa aiba loc cu cateva luni inainte de eveniment, pentru a te asigura din timp ca totul este in regula si pentru a putea schimba ceea ce nu ti s-a parut reusit. Tot atunci vei putea stabili eventualele meniuri speciale (pentru vegetarieni sau pentru cei cu restrictii alimentare) sau pe cele destinate copiilor.

Ce avem nevoie pentru botez? Sfaturi pentru mamici si nasici

Stim cu totii cat de importanta este slujba divina botezului, atat pentru bebelusul – care intra, prin aceasta ceremonie, in randul crestinilor; pentru parintii sai – care isi asuma inceputul vietii intru credinta a celui mic; dar si a nasilor – cei care devin parintii spirituali ai celui mic. In urma ceremoniei de botez, nasii primesc obligatii si raspunderi fata de viata spirituala a finului lor, dobandind un statut aproape egal cu cel al printilor acestuia, care raspund pentru viata sa materiala.

Cum se aleg nasii de botez?

Importanta covarsitoare a acestui eveniment, care necesita o implicare pe masura, poate induce celor implicati o stare accentuata de stres – de aceea este foarte bine sa stii ca totul se poate rezolva extrem de simplu, daca vei respecta anumite etape. Primul pas care trebuie facut, in acest caz, este ca, impreuna cu cel sau cei pe care i-ai ales drept nasi, sa iei legatura cu biserica la care se va oficia ceremonia pentru a stabili cu exactitate data si ora evenimentului.

Pe langa programarea propriu-zisa, preotul care va oficia slujba de botez va discuta cu nasii pentru a se convinge ca acestia sunt buni crestini, botezati la randul lor in credinta ortodoxa. Legea bisericeasca nu se pronunta referitor la numarul nasilor: poate fi unul singur sau se pot alege mai multi nasi . „Nasul trebuie sa fie crestin ortodox si bun credincios, in varsta (adica nu prunc sau copil) si de acelasi sex cu cel ce se boteaza”, spune Liturgica Speciala. Monahii nu pot fi numiti nasi, deoarece acestia traind in cadrul unei comunitati inchise, nu se vor putea ocupa de viata spirituala a finului lor. Nu poate fi ales nas cel care traieste necununat, are alta credinta sau este ateu. Traditional, nasul copilului poate fi si nasul de cununie al parintilor.

Sfaturi pentru mamici si nasici: organizarea botezului

Daca te-ai hotarat deja si asupra datei la care va avea loc ceremonia de botez, nu iti mai ramane altceva de facut decat sa te apuci de organizarea botezului si a petrecerii care va urma. Ca sa fii sigura ca totul va iesi asa cum trebuie si vei avea timp suficient, ar trebui sa te apuci de treaba cu aproximativ sase luni inainte de eveniment.
Conform traditiei, nasii se vor ocupa de o serie de cumparaturi care se fac in vederea botezului: trusoul de hainute in care acesta va fi imbracat dupa ceremonie (eventual ambalat intr-o cutie speciala, in care vor fi apoi pastrate toate amintirile de la botez), prospop si sapun pentru preot, lumanarea decorata festiv pentru slujba religioasa, sticluta pentru mirul (ulei de masline) care va fi binecuvantat de preot si va fi folosit dupa prima baie de acasa, panza de mir (crisma) de culoare alba in care preotul aseaza pruncul inainte de-al pune in bratele nasilor, panglica de botez, o cruciulita sau o iconita care va fi binecuvantata de catre preot si va fi apoi data ca amintire copilului, o sticla cu vin rosu, un prosop gros pentru a sterge copilul si o paturica pentru a-l inveli. Daca cel mic este fetita, nasii i-ar putea cumpara, drept cadou, cadou o pereche de cercei. Tot nasii vor achita, la biserica, taxa pentru slujba religioasa. In unele zone, nasii mai cumpara mici cruciulite cu fundita roz sau bleu, care vor fi puse in pieptul invitatilor la intrarea in biserica.

Nu uita ca, atunci cand sositi la biserica pentru slujba religioasa, sa ii dai nasului certificatul de nastere al copilului, cartile de identitate ale parintilor si certificatul lor de casatorie. Numai pe baza acestor acte se va putea elibera certificatul de botez al copilului.

In grija parintilor cad hainutele cu care cel mic va fi imbracat pana la ceremonia religioasa, o forfecuta si o cutiuta in care va fi pastrata o suvita de par pe care preotul o va taia, simbolic, de pe crestetul celui mic. De asemenea, se obisnuieste ca si parintii sa faca, la randul lor, un cadou (mai mult sau mai putin simbolic) nasilor. Tot parintii sunt cei care vor cumpara bomboane sau mici prajiturele care vor fi servite invitatilor la biserica, dupa ceremonie.

Cum decurge slujba de botez

Desi parintii copilului nu au un rol activ in cadrul slujbei de botez, este bine ca acestia sa se implice. Mai ales daca nasul sau nasa nu au experienta in relatia cu un copil mic, este bine ca parintii acestuia sa fie in preajma, pentru a da o mana de ajutor la imbracatul si dezbracatul micutului sau la linistirea sa in momentele in care copilul devine agitat si plange. Contrar unor obiceiuri care spun ca mama nu ar trebui sa participe la slujba de botez, reprezentantii bisericii atrag atentia ca acestea sunt doar superstitii si indeamna tinerele mame sa nu tina cont de ele.
Inainte de inceperea botezului, la intrarea in biserica se spun o serie de rugaciuni la care participa atat parintii, cat si nasii. Slujba propriu-zisa se va oficia in fata altarului si va cuprinde rugaciuni, asa numitele „lepadari” ale nasilor, sfintirea apei, dezbracarea copilului si ungerea lui cu untdelemn, scufundarea copilului in agheasma si apoi infasurarea lui in crisma, panza de mir de culoare alba care semnifica curatarea de pacate care a avut loc in apa sfintita din cristelnita. Urmeaza ungerea si apoi stergerea celui mic de mir, inconjurarea mesei de trei ori de catre alaiul format din slujitorii bisericii, noul botezat si nasi, tunderea lui simbolica, urmand ca la final sa aiba loc impartasania.

Conform traditiilor, inainte de botez nasii se adreseaza parintilor cu formula „duc un pagan si aduc un crestin”, iar dupa terminarea ceremoniei religioase inapoiaza copilul parintilor spunand „ti-am luat un pagan si ti-am adus un crestin”.
Dupa botez, nu mai ramane decat ca parintii, nasii si invitatii sa mearga la salonul ca care va avea loc petrecerea de botez. Despre modul in care se organizeaza aceasta, gasiti mai multe amanunte aici!

Obiceiuri dupa botez

A doua zi dupa botez este obiceiul ca nasa sa ii faca celui mic prima baie de dupa ceremonie. Acesta este un ritual in care bebelusului i se ureaza noroc si prosperitate in viata. In apa din cadita acestuia este obiceiul sa se puna panglica de botez, apa sfintita (care sa fie copilul curat ca aceasta), petale de la florile care au decorat lumanarea de botez (ca sa fie frumos copilul), bani si bijuterii (belsug), orez (noroc), o verigheta (noroc in dragoste si sa isi intemeieze o familie), pietre (puternic și rezistent), grâu (sa aiba masa imbelșugata), busuioc si uleiuri parfumate (ca sa miroasa frumos), miere sau zahar (sa fie dulce), un fulg (sa fie usor ca fulgul).

La final, in apa din cadita se spala panza si prosopul in care a fost invelit copilul, iar apa se arunca pe pamant curat, eventual la radacina unui copac. Nasul va unge bebelusul cu mirul de la biserica, iar hainutele pe care acesta le va imbraca dupa baia rituala trebuie sa fie noi si cumparate, de asemenea, de catre nasi. Parintii vor darui nasului un prosop si un sapun, pe care acesta le va folosi dupa baie. In timpul ritualului, lumanarea de botez va sta aprinsa, iar la final se va stinge de tavan sau tocul usii. La sase saptamani nasii merg cu copilul la biserica pentru a fi din nou impartasit.

Lumanarea se pastreaza apoi la loc uscat – este bine sa nu se incovoaie sau sa se rupă. La ceremonia de taiere a motului la baieti sau de rupere a turtei la fete, cand copilasul implineste un an, lumanarea va fi din nou aprinsa, iar nasul va pune lipi parul care va fi taiat peste un banut de argint, folosind picaturi de ceara.

Cum alegem formatia pentru nunta in Bucuresti?

Tonul face muzica, iar muzica e sufletul petrecerii! Printre primele decizii pe care trebuie sa le iei imediat dupa ce ai stabilit data nuntii se numara cele organizatorice: alegerea localului de nunta, a tematicii, meniului si decorurilor. Nu in ultimul rand, este foarte importanta si formatia care se va ocupa de divertismentul nuntasilor. Cum sa alegi cea mai buna formatie de nunta in Bucuresti? Citeste in continuare cateva sfaturi care iti vor usura misiunea!

Studiaza formatiile care au mai cantat la alte nunti in Bucuresti

Pentru inceput, este cazul sa stai un pic jos si sa te gandesti foarte serios ce fel de formatie iti doresti pentru nunta ta din Bucuresti.  Pe langa preferintele tale, e important sa tii cont si de gusturile invitatilor. Daca media de varsta a nuntasilor este sub 30 de ani, va trebui sa alegi un cu totul alt gen de muzica decat in cazul unei medii de varsta de 50 de ani.

Va trebui sa alegi in functie de tematica principala a nuntii: planuiesti un eveniment cu multe rude si prieteni carora le place muzica de petrecere sau vrei doar ceva mai discret, cum ar fi cativa instrumentisti care sa cante in surdina muzica de jazz? Exista mai multe tipuri de formatii, unele care sunt capabile sa cante de la muzica populara pana la canzonete sau ”Valsul Miresei”, dar si altele specializate intr-un anumit gen muzical (cover-uri, muzica de petrecere, manele etc.). Daca nu ai stabilit o tematica mai restrictiva a nuntii, sfatul nostru este sa te orientezi catre o formatie capabila sa abordeze mai multe genuri muzicale, urmand ca ulterior sa stabiliti impreuna repertoriul si muzica pentru momentele artistice.

Pasul doi: esti in cautarea unei formatii care sa transforme nunta ta in Bucuresti in petrecerea perfecta si nu stii de unde sa incepi? Nimic mai simplu: cere referinte de la prieteni. Incepe cu cei care s-au casatorit recent si la ale caror nunti ai participat. Este posibil sa fi remarcat deja formatia, dar nu strica sa ceri mai multe informatii referitor la modalitatea de abordare, repertoriu, felul in care au sustinut spectacolul si, nu in ultimul rand, la profesionalismul si seriozitatea cantaretilor. Daca vei apela la un wedding planner, acesta iti va putea recomanda, la randul sau, cativa dintre profesionistii cu care a mai colaborat.

Odata ce ai o prima lista de optiuni, te sfatuim sa ii contactezi pe potentialii tai colaboratori pentru a stabili cand anume vei putea participa la o auditee„live”, in care sa auzi cum suna trupele, ce repertoriu abordeaza si sa te convingi de capacitatea lor de „a face show”. Astfel vei putea renunta foarte usor la formatiile pe care le consideri drept o alegere nepotrivita.

Pune intrebarile corecte pentru o nunta de vis in Bucuresti

Dup ace ai facut deja o prima selectie, poti trece la pasul urmator. Te vei intalni, pe rand, cu fiecare dintre formatiile selectate si vei discuta cu sefii trupelor. Pentru aceasta etapa, este bine sa ai pregatita o lista de intrebari care te vor ajuta sa iei decizia finala.

In primul rand, va trebui sa te informezi in legatura cu repertoriul trupei: care este componenta completa a formatiei, care este stilul si playlist-ul acesteia, care sunt melodiile preferate, daca se pot interpreta si melodii la cererea nuntasilor, chiar daca nu sunt in repertoriu. Al doilea set de intrebari se refera la localul de nunta in Bucuresti pe care l-ai rezervat si la echipament: daca formatia a mai cantat acolo, stie deja ce fel de Acustica ofera salonul de nunta si ce echipament este necesar pentru spectacol. De asemenea, trebuie sa te informezi cu privire la echipamentul de sunet si de lumini pe care formatia il foloseste in mod current si care ar fi planul „de rezerva” pentru a depasi eventualele probleme tehnice care ar putea sa apara in timpul spectacolului, precum si daca trupa are nevoie de suport tehnic. Alte intrebari se vor referi la partea artistica: este bine sa stii daca formatia se ocupa si de spectacolul de lumini sau poate furniza si alte momente speciale  (proiectii multimedia, animatie), daca cineva din trupa poate sa asigure si rolul de prezentator, daca trupa poate sustine fondul muzical pentru momentele artistice, tipul de tinuta care va fi folosit la eveniment, numarul de pauze care va fi luat in timpul nuntii si fondul muzical care va rula in aceasta perioada.

Ultima parte a listei va cuprinde intrebari referitoare la termenii si conditiile contractului, costurile  prestatiei, daca exista taxe suplimentare si la cerintele speciale ale trupei.

Daca, in urma procesului de selectie, te-ai hotarat asupra formatiei care va canta la nunta ta in Bucuresti si ati cazut de acord cu privire la disponibilitatea datei, mai ramane de semnat doar contractul. Aici ar trebui specificate, in mod clar, data nuntii, locatia, pretul, echipamentul si muzicienii care vor fi prezenti, tinutele care vor fi purtate de acestia, durata aproximativa a spectacolului, numarul de moment artistice si numarul pauze, durata de montare-demontare a echipamentelor, descrierea concreta a sonorizarii si luminilor care vor fi folosite, cerintele speciale pe care le are formatia, dar si o clauza de penalitati privind anularea evenimentului.

La final, iti reamintim propunerea noastra pentru un meniu de nunta la doar 77 de euro/invitat , ofertă valabila pentru o nunta de minimum 90 de persoane, organizata in zilele de sambata ale viitorului sezon. Mai mult chiar, pentru acelasi eveniment organizat duminica vei beneficia de un discount de 10%. Oferta include Candy Bar, Lemonade Bar si wedding planner, aranjamente de sala,  aranjamente florale si suporturi pentru acestea, decor special pentru masa de prezidiu, numere si  meniuri pe fiecare masa, casuta de dar si opis. Se asigura hostess la intrarea in locatie si o camera a mirilor. Nu in ultimul rand, oferta include un pachet Welcome, cu sampanie si piscoturi, sampanie pentru tortul miresei, un meniu rafinat si băuturi in sistem open-bar, cu consum nelimitat.

Mai multe informatii despre pachetul pentru nunta vei gasi pe site-ul nostru, iar specialistii nostri te pot ajuta cu o programare!

Buchetul de mireasa, ultima „nebunie” la moda!

Cu fiecare an, apar noi tendinte in domeniul nuntilor: atat in domeniul organizarii evenimentului, cat si in ceea ce priveste partea de decoratiuni sau cea legata de rochiile de mireasa si de accesorii. In ultimii doi ani, cel mai de succes concept a fost cel legat de simplitate, „less is more” – incepand cu decoratiunile cat mai delicate si mai putin opulente si terminand cu toaletele simple, lejere, usor de purtat.
Ei bine, anul acesta a venit cu surprize si in ceea ce priveste un alt aspect, mai putin pomenit, insa la fel de important pentru tinuta celei care se casatoreste si a domnisoarelor de onoare: buchetul de mireasa! Tendinta, adoptata in ultimii ani mai ales peste Ocean, incepe sa se faca prezenta si pe plan local, in randul persoanelor nonconformiste si curajoase.

Buchetul de mireasa: de la traditional la neconventional

Toate miresele isi doresc, fara exceptie, sa fie nu doar frumoase ci si unice, deosebite! Pentru aceasta, cele mai creative apeleaza la decoruri excentrice sau la modalitati mai putin conventionale pentru a obtine un look iesit din comun.

Buchet de mireasa din flori de hartie si bomboane

Daca te vei rezuma doar la buchetul de mireasa, poti realiza unul cu totul deosebit cu costuri minime, folosindu-te doar de multa imaginatie. Una dintre cele mai simple modalitati este sa inlocuiesti florile rare, costisitoare, cu flori din hartie.

Buchet de mireasa din hartie colorata

Poti apela la un profesionist dar, daca esti indemanatica si ai imaginatie, iti poti confectiona propriul buchet. Pentru aceasta poti folosi fie hartie colorata, simpla sau de matase, fie un material mai putin conventional, cum ar fi frunzele uscate, hartia de ziar sau o partitura muzicala.

Si penele sau scoicile pot constitui materiale exotice pentru realizarea unui frumos buchet de mireasa. La fel, cateva bijuterii vechi, perle sau cristale combinate cu dantele, satin si tul luate din cufarul bunicii, se pot aranja intr-un stralucitor si neconventional buchet de mireasa.

Buchet de mireasa din dantela, perle si pene albe

Buchetul de mireasa: il port si apoi il mananc!

Daca ai destul curaj, iti poti confectiona un buchet de mireasa comestibil – din fructe, prajituri, gogosi glazurate sau chiar din pizza! Cateva macarons frumos colorate, acadele, piscoturi glazurate sau bezele se pot combina cu fructe (confiate sau nu!) pentru un buchet unic si usor de remarcat.

Buchet de mireasa realizat din trandafiri de zahar ars

Anul trecut, insa, a facut furori buchetul de mireasa realizat in intregime din mici bucatele de pizza de catre lantul american de pizerii Villa Italian Kitchen.

Buchetul de mireasa realizat de © Villa Italian Kitchen

Cea mai recenta „nebunie” in domeniu o constituie buchetul de mireasa realizat din banala vata de zahar. Norul pufos din zahar poate fi frumos impodobit si usor de asortat, din punct de vedere al culorii, tinutei festive – atat pentru protagonista ceremoniei cat si pentru domnisoarele de onoare. Iar la final, fericita care va prinde buchetul aruncat de mireasa se va putea rasfata nu doar cu ideea unei viitoare casatorii, ci si cu o tratatie dulce! In plus, daca vei adopta aceasta excentrica alternativa la clasicul buchet de mireasa, vei putea folosi aceeasi tema – vata de zahar – si pentru aranjamentele pe care le vei pune pe mesele invitatilor.

Buchetul de mireasa din vata de zahar via © FancyPufs

Oferta speciala pentru petrecerea de nunta

Pe langa ideile inedite privind buchetul de mireasa iti propunem, pentru anul viitor, o oferta deosebita pentru nunta: un meniu la doar 77 de euro/invitat, oferta valabila pentru un eveniment de minimum 90 de persoane, organizat in zilele de sambata ale viitorului sezon. Mai mult chiar, pentru acelasi eveniment organizat duminica vei beneficia de un discount de 10%.

Oferta noastra include Candy Bar, Lemonade Bar si wedding planner. Vei beneficia de aranjamente de sala (fete de masa, servete – toate din brocart), aranjamente florale si suporturi de aranjamente florale (15 modele la alegere) pe fiecare masa, decor special pentru masa de prezidiu, numere de masa si  meniuri pe fiecare masa, casuta de dar si opis.

Iti asiguram hostess la intrarea in locatie pentru directionarea invitatilor si o camera a mirilor unde iti vei putea schimba hainele sau te vei putea relaxa. Nu i-am uitat nici pe fumatori, carora le-am rezervat un spatiu exterior acoperit, cu mese de cocktail. Nu in ultimul rand, oferta include un pachet Welcome, cu sampanie si piscoturi servite la primirea oaspetilor, sampanie pentru tortul miresei, un meniu rafinat si bauturi racoritoare, cafea si bauturi alcoolice in sistem open-bar, cu consum nelimitat.

Cum alegem data pentru cununia religioasă și petrecerea de nuntă?

Ai spus deja „marele DA” și v-ați hotărât să faceți, conform obiceiurilor, cununia religioasă. Simplu, vei spune, dar în realitate este destul de complicat! Vei afla, parcurgând articolul de astăzi, că o ceremonie ortodoxă (ne vom referi strict la această religie!) nu se poate oficia chiar oricând ne dorim noi!

Când se poate programa petrecerea de nuntă

Înainte de orice, va trebui să consulți un calendar ortodox pentru a vedea când anume sunt stabilite principalele sărbători creștine în funcție de care îți vei putea alege data mult-dorită. Aceasta pentru că sunt o serie de zile în care, conform obiceiurilor religioase, NU vei putea să te căsătorești în biserică.

În primul rând, e bine să știi că slujba de cununie nu se poate săvârși noaptea sau seara, ci doar ziua. Apoi, conform recomandărilor Bisericii Ortodoxe, ar fi bine ca ceremonia să aibă loc duminica. Cu toate acestea, fiind doar o simplă recomandare, nunta se poate planifica și în zilele de luni, marți, joi și sâmbăta – însă, cu siguranță, pentru a-i putea avea aproape pe toți cei dragi, majoritatea optează pentru zilele de sâmbătă și duminică.

După ce ai hotărât ziua în care veți celebra evenimentul, urmează să alegi data – iar aici avem pentru tine o listă de „NU”-uri. Prin urmare, va trebui să eviți datele în care avem cele patru posturi de peste an, Săptămâna Luminată și perioada dintre Crăciun și Bobotează, Săptămâna Brânzei începând cu Duminica Lăsatului sec de carne (inclusiv), Praznicele Împărătești și ajunul acestora, Tăierea Capului Sfântului Ioan Botezătorul (29 august) și, nu în ultimul rând, ziua Hramului Bisericii unde se va oficia căsătoria. Vestea bună este că acestea sunt singurele restricții: superstiția conform căreia luna mai nu este benefică pentru oficierea de nunți, cununii sau căsătorii (înțelegând prin aceasta și slujba religioasă), nu este confirmată de către reprezentanții bisericii.

În funcție de unele circumstanțe deosebite, cum ar fi cazul în care unul dintre soți va pleca într-o misiune de război sau într-o călătorie foarte lungă, se mai pot acorda unele excepții (dispensă de la episcop), însă acestea trebuie discutate în prealabil cu parohul bisericii respective.

Petrecerea de nuntă: date de evitat în 2020

Iată, pentru 2020, câteva date care vor trebui evitate la planificarea cununiei religioase:

– săptămâna lăsatului sec de carne (23 februarie – 29 februarie )

– postul Sfintelor Paști ( 1 martie – 19 aprilie )

– săptămâna Luminată ( 20 aprilie – 26 aprilie )

– postul Sfinților Apostoli Petru și Pavel ( 15 iunie – 28 iunie )

– postul Adormirii Maicii Domnului ( 1 august – 15 august )

– postul Nașterii Domnului ( 14 noiembrie – 24 decembrie )

– perioada de la Crăciun până la Bobotează ( 25 decembrie – 6 ianuarie )

– zilele praznicelor împărătești și în ajunul acestora (întâmpinarea Domnului și ajunul său: 1 – 2 februarie; înălțarea Domnului și ajunul său: 27 – 28 mai; pogorârea Sfântului Duh, Rusaliile și ajunul: 6 – 8 iunie

– toate zilele de post de peste an, inclusiv Tăierea Capului Sf. Ioan Botezătorul (29 august) și Înălțarea Sfintei Cruci (13 -14 septembrie).

Însă nu doar sărbătorile religioase se pot constitui în impedimente pentru planificarea căsătoriei, ci și o serie de sărbători internaționale sau evenimente importante. Aceasta pentru că unii dintre invitați vor dori să le petreacă alături de familiile lor sau de gașca de prieteni. De aceea, e bine să eviți zilele de 14 februarie, 8 martie sau 1 iunie, Halloween-ul sau perioadele în care sunt organizate evenimente sportive cum ar fi campionatele europene/mondiale de fotbal sau olimpiadele.

Petrecerea de nuntă: oferta noastră pentru anul 2020

Ca să venim în sprijinul tău, pentru anul 2020 îți propunem o variantă pentru un meniu de nuntă la doar 77 de euro/invitat , ofertă valabilă pentru o nuntă de minimum 90 de persoane, organizată in zilele de sâmbătă ale viitorului sezon. Mai mult chiar, pentru același eveniment organizat duminica vei beneficia de un discount de 10%.

Oferta noastră include Candy Bar, Lemonade Bar și wedding planner. Vei beneficia de aranjamente de sală (fețe de masă, șervete – toate din brocart), aranjamente florale și suporturi de aranjamente florale (15 modele la alegere) pe fiecare masă, decor special pentru masa de prezidiu, numere de masă și  meniuri pe fiecare masă, căsuță de dar și opis.

Îți asigurăm hostess la intrarea în locație pentru direcționarea invitaților și o cameră a mirilor unde îți vei putea schimba hainele sau te vei putea relaxa. Nu i-am uitat nici pe fumători, cărora le-am rezervat un spațiu exterior acoperit, cu mese de cocktail. Nu în ultimul rând, oferta include un pachet Welcome, cu șampanie și pișcoturi servite la primirea oaspeților, șampanie pentru tortul miresei, un meniu rafinat și băuturi răcoritoare, cafea și băuturi alcoolice în sistem open-bar, cu consum nelimitat.

Mai multe informații despre pachetul pentru nuntă poți găsi pe site-ul nostru, iar specialiștii noștri sunt gata să îți ofere și alte amănunte prețioase sau te pot ajuta cu o programare!

Cum alegi salonul de nuntă: servicii de calitate și un preț corect

Atunci când am gândit conceptul pentru American Ballroom am dorit ca noul nostru proiect să poată oferi o gamă nouă de servicii complete, care să le îndeplinească viitorilor clienți toate dorinţele, nevoile și așteptările legate de pregătirea unui eveniment – indiferent dacă este vorba de nuntă, botez, petrecere alături de prieteni sau un eveniment corporate cum ar fi conferinţă, seminar, lansare de produs sau expoziţii, să le stăm la dispoziţie cu cele mai bune servicii.

Am pornit de la ideea că viitorii noștri clienți își doresc nu doar promoții, reduceri sau oferte ci, în primul rând, respect din partea noastră și un raport corect între calitatea serviciilor pe care le oferim și prețurile pe care le percepem pentru acestea.

Acum, la câțiva ani de la demararea proiectului, credem că am reușit toate acestea și ceva în plus: am reușit să câștigăm încrederea voastră, a celor care ne-ați ales pentru a vă fi aproape în cele mai fericite evenimente ale vieții. Și pentru că nu ne temem de concurență și suntem siguri de calitatea serviciilor pe care le oferim, în articolul de astăzi vă vom împărtăși câteva mici secrete pentru a vă ajuta în alegerea celei mai potrivite săli pentru organizarea unei nunți.

Salonul de nuntă, selecție pe baza recomandărilor

Cine nu a fost, cel puțin o dată în viață, invitat la o petrecere de nuntă? Și cine nu are prieteni care s-au căsătorit sau au fost, la rândul lor, invitați la o astfel de ceremonie? Ei bine, primul pas pe care trebuie să îl faci atunci când îți alegi salonul de nuntă este să rememorezi evenimentele de acest gen și să discuți cu prietenii, care îți pot recomanda anumite localuri. Dacă știi deja cam câți invitați vei avea, selecția va fi și mai ușoară, pentru că vei putea elimina locațiile care nu se potrivesc cu numărul de nuntași la care te-ai gândit.

După ce ți-ai făcut o listă, cel mai bine este să le vizitezi pe rând, poate chiar sâmbăta sau duminica, atunci când se desfășoară nunți. Cu siguranță că nu vei deranja pe nimeni și vei avea astfel ocazia să observi elementele importante, cum ar fi spațiul și arhitectura salonului, numărul de invitați și cât de aglomerată este încăperea, decorațiunile, curățenia, modul în care sunt aranjate mesele, spațiul pentru ringul de dans și amplasarea acestuia, acustica, luminile, meniul și modul în care personalul interacționează cu invitații.

Nu uita că și forma sălii restaurantului poate constitui un factor hotărâtor pentru succesul petrecerii tale: o încăpere cu „colțuri ascunse”, în formă de L sau de T, ori una cu separeuri sau cu foarte multe coloane plasate central poate împiedica socializarea invitaților și, implicit, poate diminua succesul evenimentului. De asemenea, aerul condiționat, rețelele wi-fi și existența unui spațiu exterior pentru recreere sau a unui loc de joacă pentru copii pot constitui avantaje de loc de neglijat. Nu în ultimul rând, foarte importante sunt și locurile de parcare și dacă cineva are grijă de mașini.

Salonul de nuntă: costurile sunt importante

După ce treci în revistă toate locațiile de pe listă, îți poți face un top al preferințelor și poți începe discuțiile directe cu organizatorii respectivi. În cadrul acestora, vei stabili meniul și lista de băuturi, numărul de chelneri care vor fi prezenți în sală la eveniment, dacă vi se vor permite anumite decorațiuni sau efecte speciale, precum artificiile. Pentru ca să te convingi de calitatea meniului și serviciilor, cel mai bine ar fi să soliciți o degustare. Nu strică să te interesezi și ce se întâmplă în cazul în care apar mai mulți invitați decât numărul stabilit inițial sau, dimpotrivă, dacă numărul invitaților este mai mic decât cel estimat.

Aspectul financiar contează și el: trebuie să afli foarte clar care vor fi cheltuielile pe care le solicită evenimentul și cât anume va trebui să plătești în avans. Va trebui să întrebi dacă există o taxă de închiriere a sălii sau un comision pentru deservire care va fi plătit personalului. Nu uita să întrebi și de eventualele oferte: unele saloane de nuntă dispun de pachete speciale care te pot ajuta să economisești sume importante. La final, dacă totul este în regulă, vei încheia un contract scris în care vei stipula o schiță a meniului, vei trece toate clauzele discutate și contravaloarea acestora.

Salonul de nuntă: oferta noastră specială pentru anul 2020

Ca să venim în sprijinul tău, pentru anul 2020 îți propunem o variantă de meniu de nuntă la doar 77 de euro/meniu , ofertă valabilă pentru o nuntă de minimum 90 de persoane, organizată in zilele de sâmbătă ale viitorului sezon. Mai mult chiar, pentru același eveniment organizat duminica vei beneficia de un discount de 10%.

Oferta noastră include Candy Bar, Lemonade Bar și wedding planner. Vei beneficia de aranjamente de sală (fețe de masă, șervete – toate din brocart), aranjamente florale și suporturi de aranjamente florale (15 modele la alegere) pe fiecare masă, decor special pentru masa de prezidiu, numere de masă și  meniuri pe fiecare masă, căsuță de dar și opis. Bineînțeles, mirii și invitații vor defila, până la salonul de nuntă, pe covorul roșu așternut în cinstea lor.

Îți asigurăm hostess la intrarea în locație pentru direcționarea invitaților și o cameră a mirilor unde îți vei putea schimba hainele sau te vei putea relaxa. Nu i-am uitat nici pe fumători, cărora le-am rezervat un spațiu exterior acoperit, cu mese de cocktail. Nu în ultimul rând, oferta include un pachet Welcome, cu șampanie și pișcoturi servite la primirea oaspeților, șampanie pentru momentul tortului, un meniu rafinat și băuturi răcoritoare, cafea și băuturi alcoolice în sistem open-bar, cu consum nelimitat.

Mai multe informații despre pachetul pentru nuntă poți găsi pe site-ul nostru, iar specialiștii noștri sunt gata să îți ofere și alte amănunte prețioase sau te pot ajuta cu o programare!

 

Când organizam botezul? Petrecerea de botez, cel mai important eveniment din viața copilului tău!

Unul dintre cele mai fericite momente în viața unui cuplu îl constituie nașterea unui copil.

Organizarea primului eveniment special din viața acestuia poate fi, însă, stresantă și obositoare pentru părinți. Noi îți dăm o mână de ajutor și îți oferim câteva informații utile pentru ca petrecerea de botez a bebelușului tău să se transforme într-un moment de neuitat!

Botezul: cum alegem data potrivită?

Conform sfaturilor Bisericii Ortodoxe, este bine ca botezul copilului să se organizeze cât mai curând după naștere. În cadrul slujbei de creștinare, nou-născutul primește întâia dintre Tainele Sfintei Biserici, începându-și, astfel, viața creștină fără păcate. Cu cât mai repede se săvârșește această slujbă, cu atât mai repede micuțul intră în relație cu Sfântul Duh.

Reprezentanții bisericii recomandă ca, tradițional, botezul să se facă imediat după ce trec cele 40 de zile de la naștere, când se poate face și rugăciunea pentru intrarea mamei în biserică. De asemenea, o altă recomandare este ca botezul să se programeze înainte ca bebelușul să împlinească patru luni.

Și pentru preot, dar și pentru părinți și nași, este mai ușor ca importantul ceremonial divin sa aibă loc înainte de această vârstă: bebelușul fiind mai mic, este mult mai liniștit și este mai puțin deranjat de agitația din preajma sa, de zgomotele și de persoanele străine cu care vine în contact.

De asemenea, botezul poate fi programat în orice sezon. Nu trebuie să îți fie teamă de sezonul rece, deoarece bebelușul nu va sta dezbrăcat decât câteva clipe, bisericile sunt – în majoritate – încălzite, iar apa din cristelniță are o temperatură adecvată celui mic.

Cât despre data la care poate avea loc ceremonia, poți sta fără grijă: aceasta poate fi făcută în orice perioadă din an – însă în cazurile în care în acea zi este o Sărbătoare sau pur și simplu o zi de post, se poate ţine doar ceremonia religioasă, petrecerea de după fiind nerecomandată conform legilor bisericești. Ziua perfectă pentru un botez ar fi duminica, recomandă prelații, imediat după Sfânta Liturghie. Dacă însă ești sigur că petrecerea se va prelungi înspre seară și nu vrei ca invitații să fie obosiți a doua zi când merg la serviciu, poți hotărî ca ceremonia să aibă loc sâmbăta sau chiar vinerea – dacă invitații nu sunt foarte religioși sau dacă alegi un meniu cu preparate de post.

Cel mai bine este să te sfătuiești cu nașii și cu părinții sau cu cei ceilalți membri importanți ai familiei pentru a decide dacă veți planifica ceremonia și petrecerea de botez într-o zi de post, vinerea, sâmbăta sau duminica. Este bine să te hotărăști pentru mai multe variante, pe care le vei discuta apoi cu preotul care va săvârși slujba de creștinare și, mai apoi, cu echipa de specialiști de la salonul unde vei organiza petrecerea.

Planificarea pentru petrecerea de botez

Pentru ca evenimentele din ziua botezului să decurgă perfect, este bine să planifici totul cu aproximativ două luni înainte. Începe prin a pune pe hârtie programul: data, ora de începere a ceremoniei de botez, biserica la care va avea loc, ora de începere a petrecerii, locația în care aceasta va avea loc și numărul de invitați.

Mai apoi, va trebui să te decizi asupra meniului, a serviciilor incluse de către organizatorul petrecerii (spre exemplu decorarea sălii, sonorizarea sau altfel de facilități oferite de către acesta). În funcție de dorințele tale, va trebui sa iei contact și cu alți furnizori de servicii – spre exemplu fotograf sau operator video, formație, decoratori, ursitoare, dansatori pentru un moment artistic etc. Nu în ultimul rând, nu trebuie să pierzi din vedere invitațiile – pe care le vei trimite cu circa o lună înaintea evenimentului. În funcție de numărul de confirmări, va trebui să pregătești și mărturiile de botez.

La final, nu îți mai rămâne decât să stabilești ținutele pentru bebeluș, pentru tine și pentru tată cât și pentru nași. Nu uita să faci și rezervările pentru salonul de coafură și machiaj! În cazul în care problemele te depășesc, nu uita că poți apela oricând la profesioniștii noștri care te pot ajuta cu programarea eficientă a evenimentului.

Petrecerea de botez la ofertă!

Ca să venim în sprijinul tău, îți oferim două variante de meniu pentru botez all-inclusive, valabile pentru zilele de vineri și duminică în toate locațiile noastre.

Prima dintre ele costă doar 45 de euro/invitat, cu toate taxele incluse. În acest preț, pe lângă meniurile cu preparate gourmet, American Ballroom îți pune la dispoziție aranjamentele de sală (respectiv fețele de masa și șervetele – toate din brocart), aranjamente florale și suporturi pentru acestea, la alegere – pentru fiecare masa de invitați, precum și pentru masa părinților și nașilor (masa de prezidiu), numere de masă și meniuri pe fiecare masă, o căsuță de dar și opis personalizat. Oaspeții tăi vor fi întâmpinați cu șampanie, iar pe mese vor găsi platouri cu fructe.

O altă variantă de meniu, la 49 de euro/invitat și include în plus, din partea casei, Candy Bar, Lemonade Bar, lumini arhitecturale și planner pentru petrecere. Ambele pachete, valabile pentru minim 90 de persoane, includ o gamă variată de băuturi răcoritoare, cafea și specialități de cafea, iar băuturile alcoolice sunt cadou din partea casei, în sistem open bar.

Mai multe informații despre cele două pachete pentru botez poți găsi pe site-ul nostru, iar specialiștii noștri sunt gata să îți ofere și alte amănunte prețioase sau te pot ajuta cu o programare!