La ce oră începem nunta în București? Când stabilim programul?

Ți-ai ales deja sfârșitul de săptămână în care veți spune marele DA și veți păși, oficial, pe drumul căsătoriei. Ai discutat cu părinții și cu nașii despre cum vei organiza evenimentul, dar poate că încă nu te-ai decis când anume vei programa cununia religioasă și petrecerea de nuntă în București.

Cea mai tradițională opțiune ar fi ca ambele evenimente să ai aibă loc sâmbăta.  Dar… parcă nici duminica nu ar fi tocmai rău! Îți oferim, în continuare, câteva argumente pro și contra pentru fiecare dintre cele două variante, împreună cu câteva sugestii privind ora de începere a nunții în București.

Nunta în București, sâmbăta: tradiție și distracție clasică

Dacă te hotărăști să urmezi tradiția, vei alege ziua de sâmbătă pentru cununia religioasă și petrecerea de nuntă în București. Avantajele sunt deja cunoscute: toți consideră normal ca petrecerea să înceapă seara târziu și mulți socotesc că doar astfel se pot simți bine. În plus, invitații se vor bucura ca duminica să se odihnească în liniște acasă, înainte de începerea unei noi săptămâni. Te-ai gândit însă la dezavantaje? În primul rând, oboseala: chiar dacă petrecerea este programată pentru seara, vei fi într-o continuă alergătură, începând cu primele ore ale dimineții. Coaforul și sesiunea de machiaj sunt programate de obicei dimineața și sunt urmate de tradițiile premergătoare dusului la biserică – riști astfel ca, la lăsarea serii, să ai deja picioarele grele iar machiajul să trebuiască să fie refăcut!

Pentru ca totul să meargă „șnur” și să nu ai pauze foarte mari între evenimente, slujba la biserică ar trebui programată în jurul prânzului: orice interval orar între orele 13:00 și 15:00 este perfect. Va urma apoi o sesiune de fotografii și de socializare cu invitații. Perioada recomandată pentru sosirea la salonul de nuntă ar fi în jurul orei 19.00. Cel mai probabil, va dura în jur de o oră până când vor sosi toți invitații care vor fi întâmpinați cu șampanie și pișcoturi. Din experiența noastră, vă sfătuim ca aperitivele să fie aduse la mese în jurul  orei 20.30-21.00. Astfel, chiar și cei care întârzie se vor bucura de preparate proaspete.  Tot conform tradiției, după primul fel de mâncare vei da, oficial, startul petrecerii: dansul mirilor ar fi bine să fie organizat în jurul orei 22.00-22.30, urmând ca după aceea toți invitații să fie poftiți pe ringul de dans.  Este bine ca reprizele de dans să alterneze cu servirea felurilor de mâncare, astfel ca desertul și tortul de nuntă să nu fie programate mai târziu de ora 2:30 – 03.00. Urmează apoi ca invitații să continue petrecerea pe ringul de dans până când vei da semnalul de sfârșit pentru eveniment.

Nunta în București, duminica: un act de curaj

Dacă nu ții chiar atât de mult la tradiții, s-ar putea ca o nuntă organizată duminica să fie exact ceea ce îți trebuie! Trebuie doar să iei în calcul faptul că invitații vor trebui să meargă a doua zi la serviciu, deci petrecerea ar trebui să înceapă mult mai devreme, pentru a se sfârși în jurul miezului nopții. Opt ore de distracție ar trebui să fie suficiente pentru masă și dans – cu siguranță că și stomacul invitaților se va simți mai bine atunci când mănâncă la ore normale și nu în toiul nopții.  Iar dacă âți dorești un final de nuntă cu artificii, acestea strălucesc chiar mai bine la 12 noaptea decât în zorii zilei.

Dezavantajul l-ar putea constitui întârzierile: invitații sunt obișnuiți să sosească seara, așa că ar putea întârzia un pic mai mult la petrecere. Un alt dezavantaj l-ar putea constitui faptul că numărul participanților s-ar putea reduce considerabil – o parte dintre invitați motivând prin faptul că vor fi obosiți luni, în prima zi de lucru din săptămână.

Avantajele pentru această variantă sunt multiple: în primul rând, ai mai multe șanse să poți rezerva mai ușor localul de nuntă preferat. De asemenea, și programarea la biserică se poate face mai ușor. Un alt avantaj ar fi și faptul că fiind mult mai puține cununii religioase programate duminica, nu va trebui să te „ascunzi” pentru a nu da ochii cu alte mirese. Și tradiționala sesiune de fotografii care urmează după slujba din biserică va putea fi făcută mult mai ușor, fără ca grupul de nuntași să trebuiască să se mute de colo-colo pentru ca în cadru să nu intre invitații de la alte nunți. În plus, nici tu și nici invitații nu veți fi atât de obosiți și nu veți mai aștepta cu nerăbdare să se termine petrecerea, fără ca toată lumea să se grăbească să plece  pentru a nu suferi de pe urma unei nopți nedormite. Nu în ultimul rând, un alt avantaj îl poate constitui și faptul că ai putea beneficia de reduceri – atât din partea salonului unde organizezi petrecerea, cât și din partea formației, DJ-ului și a celor care organizează evenimentele.

Deci, dacă te-ai decis să organizezi nunta în București duminica, atunci poți programa cununia religioasă în intervalul 11:00 – 15:00, iar sosirea la restaurant pentru ora 15:30 – 16:00. În aceste condiții, aperitivul poate sosi pe mese imediat după ora 17:00, iar dansul mirilor poate fi programat la 18:30. Ora 23.00 poate însemna momentul aducerii desertului și tortului, urmând ca apoi, până după miezul nopții, să te bucuri de dans împreună cu invitații.

Când și cum stabilim programul nunții în București?

După ce te-ai hotărât asupra zilei și asupra localului, nu îți mai rămâne decât să organizezi programul zilei respective. Cel mai bine ar fi să începi din timp, cu câteva luni înainte de evenimente (noi am spune cu aproximativ trei luni!), pentru a avea timp să faci „ajustările” inerente care pot apărea în program. Cel mai bine ar fi să așterni totul pe hârtie și să bifezi apoi toți pașii pe care trebuie să îi urmezi pentru a obține nunta perfectă în București.

Sfatul nostru ar fi să iei drept moment de referință programarea pentru slujba de la biserică și, în funcție de aceasta, să mergi „descrescător” (pentru a stabili orele sesiunilor de coafură, machiaj, drumul la nași sau orele pentru tradițiile pe care vrei să le respecți înainte de cununie) și apoi „crescător” – pentru organizarea sesiunii de fotografii și deplasarea ta și a invitaților către localul unde organizezi petrecerea.  Cel mai bine ar fi să stabilești dinainte chiar și orele când vor fi servite felurile de mâncare, dansurile speciale, eventualele momente artistice sau cele tradiționale (cum ar fi scoaterea voalului sau aruncarea buchetului), tăierea tortului sau servirea șampaniei. Astfel vei fi sigură că nu ai omis nici un moment important și că nu vor exista întârzieri!

 

 

Utilizăm cookie-uri pentru a vă oferi cea mai bună experiență online. Prin faptul că sunteți de acord să acceptați utilizarea cookie-urilor în conformitate cu politica noastră de cookie-uri.

Setările de confidențialitate

Când vizitați un site Web, acesta poate stoca sau prelua informații din browserul dvs., mai ales sub formă de cookie-uri. Controlați-vă serviciile Cookie personale aici.

Aceste module cookie ne permit să numărăm vizitele și sursele de trafic, astfel încât să putem măsura și îmbunătăți performanța site-ului nostru.

  • _ZB_ADMIN_TIME_STAMP_
  • _ZB_ADMIN_LAST_URL_
  • _ZB_STATS_IMPRESSION_FREEMIUM_
  • _ZB_STATS_IMPRESSION.619bf5db
  • _ZB_STATIC_DR_currentSessionTimeVisit
  • _ZB_STATIC_DR_firstTimeVisit
  • _ZB_STATIC_DR_widgetsUpdateTime
  • _ZB_STATS_VISIT

  • 1P_JAR.APISID
  • CONSENT
  • HSID
  • NID
  • SAPISID
  • SID
  • SSID

  • 1P_JAR
  • AID
  • APISID
  • CONSENT
  • HSID
  • NID
  • S
  • SAPISID
  • SID
  • SIDCC
  • SSID

Decline all Services
Accept all Services